Låt kött se fräscht ut

längre

Minskad missfärgning av kött

Missfärgat kött ser inte lika tilltalande ut för dina kunder och ju mer belysning det får desto snabbare försämras utseendet. Å andra sidan är det svårt för kunderna att hitta varorna utan bra belysning.

 

Äntligen finns det en fräsch lösning. Philips har utvecklat en serie armaturer som minimerar missfärgningar genom att använda ett särskilt utvalt ljusspektrum. Det har utvecklats genom åratal av tätt samarbete med lokala livsmedelshandlare och det vetenskapsbaserade systemet minskar mängden avfall och förlänger den potentiella exponeringstiden.

Problemet med spill

 

Kött som inte blir sålt är en dålig affär. Europeiska kommissionens återförsäljarforum har rapporterat att matspillet av köttprodukter kan ha en kraftig påverkan på butikernas intäkter.

 

Även om belysningsrelaterad missfärgning av skivat kött inte utgör något hygien- eller hälsoproblem är det många kunder som tvekar att köpa missfärgade produkter och det innebär mer matspill. Eftersom det ofta är avdelningarna med färsk mat som avgör vilken butik en kund väljer att besöka kan missfärgat kött dessutom i värsta fall leda till minskad kundlojalitet.

Problemets orsaker  

 

Vi har satt tänderna i missfärgningsproblematiken. Nyligen genomförd forskning på uppdrag av Philips har hjälpt oss att förstå hur ljusspektrum, belysningsnivå och exponeringstid påverkar utseendet hos skivat kött. Forskningen motbevisar även den positiva effekt som man har trott att UV-filter eller filter som förstärker det röda har. Filtren sänker ljusnivån och därför syns inte missfärgningen så mycket, men de förhindrar den inte.

 

Utöver laboratorieforskningen har Philips genomfört tester hos den nederländska kedjan Plus. Fälttesterna bekräftar laboratorieundersökningarna, och visar med stor tydlighet att mer ljus i allmänhet kortar exponeringstiden.

  • StyliD Performance, FreshFood Rose
    Livsmedelshandlare söker hela tiden efter sätt att presentera sina varor med bästa möjliga belysning – att göra det ännu mer tilltalande och lockande för kunderna. StyliD Performan...
  • Fresh Food, pendant
    Butiksägare vill skapa en inbjudande stämning i lokalen och framhäva sina varor med rätt ljus och stilren design samtidigt som de sänker omkostnaderna (för energi & underhåll). Fre...

Längre exponeringstid,

ljusare skyltning

De nya upptäckterna resulterade i nya innovationer från Philips. Vi upptäckte att det bästa sättet att fördröja den belysningsrelaterade missfärgningen är att använda en armatur med ett optimerat ljusspektrum. Med hjälp av den banbrytande nya tekniken kan livsmedelsbutiker få längre exponeringstid eller högre ljusnivåer.

 

I tester kunde det ledande Philips LED-sortimentet Rose Food förlänga tiden som varorna kan exponeras med upp till 20 % jämfört med konventionella vita SON-lampor. Testerna bygger också på kundundersökningar, utförda av en välkänd köttleverantör.

De nya upptäckterna resulterade i nya innovationer från Philips. Vi upptäckte att det bästa sättet att fördröja den belysningsrelaterade missfärgningen är att använda en armatur med ett optimerat ljusspektrum. Med hjälp av den banbrytande nya tekniken kan livsmedelsbutiker få längre exponeringstid eller högre ljusnivåer.

 

I tester kunde det ledande Philips LED-sortimentet Rose Food förlänga tiden som varorna kan exponeras med upp till 20 % jämfört med konventionella vita SON-lampor. Testerna bygger också på kundundersökningar, utförda av en välkänd köttleverantör.

De nya upptäckterna resulterade i nya innovationer från Philips. Vi upptäckte att det bästa sättet att fördröja den belysningsrelaterade missfärgningen är att använda en armatur med ett optimerat ljusspektrum. Med hjälp av den banbrytande nya tekniken kan livsmedelsbutiker få längre exponeringstid eller högre ljusnivåer.

 

I tester kunde det ledande Philips LED-sortimentet Rose Food förlänga tiden som varorna kan exponeras med upp till 20 % jämfört med konventionella vita SON-lampor. Testerna bygger också på kundundersökningar, utförda av en välkänd köttleverantör.

De nya upptäckterna resulterade i nya innovationer från Philips. Vi upptäckte att det bästa sättet att fördröja den belysningsrelaterade missfärgningen är att använda en armatur med ett optimerat ljusspektrum. Med hjälp av den banbrytande nya tekniken kan livsmedelsbutiker få längre exponeringstid eller högre ljusnivåer.

 

I tester kunde det ledande Philips LED-sortimentet Rose Food förlänga tiden som varorna kan exponeras med upp till 20 % jämfört med konventionella vita SON-lampor. Testerna bygger också på kundundersökningar, utförda av en välkänd köttleverantör.

Hitta rätt

armatur

 

Kreativ frihet för livsmedelsbutiker. Philips Rose Food LED kan användas i ett antal olika armaturer för både accent- och allmänbelysning.


Den finns redan som spotlights, hängande armaturer och downlights och senare i år kommer sortimentet att breddas ytterligare.

Projekt

Kontakta oss

 

Använd det här formuläret för företagsförfrågningar om våra professionella belysningssystem

 

Använd detaljformuläret för utförliga frågor

You are now visiting our Global professional lighting website, visit your local website by going to the USA website