Fler varumärken från

Perfekt belysning,

precis
lokalisering

Förstärker GPS:ens roll inomhus

Även om GPS-teknologin är relativt ny är det svårt att föreställa sig en värld utan GPS. Nästan överallt på jorden förlitar sig människor på navigering och mobilappar för att få tillgång till platsspecifik information och tjänster. GPS hjälper människor att hitta från plats till plats, få information om deras närmaste omgivning och arbeta mer effektivt.

 

Föreställ dig att GPS:ens roll inomhus hade kunnat förstärkas. Återförsäljare hade kunnat förbättra shoppingupplevelsen med navigeringstjänster och erbjudanden i butiker för att ge kunderna ny inspiration att handla. Sjukhus kan använda sig av navigeringstjänster för att hjälpa patienterna att komma i tid till inbokande möten och minska stressen. Företag kan hjälpa varuhuspersonal att arbeta mer effektivt, och göra det lättare att hitta produkter med platsspecifika lagerinstruktioner. Arbetsgivare kan förse de anställda med belysnings- och temperaturstyrning på arbetsplatserna, eller föreslå att närliggande tomma mötesrum används för att underlätta och öka produktiviteten.

 

Allt detta och mer är möjligt idag med Philips inomhuspositionering.

Indoor positioning system by Philips Lighting - enhance the shopping experience

Smidig shopping

 

Kunder är idag mer sofistikerade än någonsin tidigare och använder sig av flera olika sätt för hitta produkterna de behöver. Som återförsäljare letar man alltid efter nya sätt att göra kundernas shoppingupplevelse så enkel som möjligt. De strävar efter att skapa en shoppingtur som är inspirerande och som integrerar onlineresurser, mobilappar och butiken, för att kunderna snabbt ska hitta alla produkter, få omedelbar support och framhäva relevanta och tidsanpassade erbjudanden och information.

 

Inomhuspositionering gör det möjligt för kunder och butikspersonal att ta emot vägbeskrivningar för produkter eller att ta emot platsbestämda meddelanden. Det är ett mer meningsfullt sätt att engagera kunderna och att använda analyser av data för att mäta inverkan av marknadsföring och bedöma butiksverksamheter.

För att illustrera fördelarna Philips inomhuspositioneringsystem kan medföra genomförde vi undersökningar bland kunder för att identifiera vad kunderna värderar i återförsäljarnas butiksappar i mobilen, samt vilka inomhusplatstjänster de önskade se i dessa appar. Vi kom fram till att kunderna har ett genuint intresse för platsbaserade tjänster och att dessa tjänster kan öka användningen av butiksappar i mobiltelefoner.

Fyra fördelar med inomhuspositionering

Philips inomhuspositionering: den avgörande faktorn inom handeln

 

Återförsäljare som vill dra nytta av fördelarna med inomhuspositionering behöver ett pålitligt, precist och prisvärt system. Till nyligen fanns det endast system som krävde att återförsäljarna placerade tilläggsenheter, ofta batteridrivna, i deras butiker vars prestanda kunde ifrågasättas för dess sämre precision och höga nätverkslatens. De var även besvärliga att installera och underhålla.

 

Med Philips inomhuspositionering kan återförsäljare glädja sig åt omedelbar, precis positionering med mindre än en halvmeters avvikelse och orientering i realtid genom att använda Philips högkvalitativa och energieffektiva LED-belysning.

Så fungerar det

 

Belysning är redan installerad i alla inomhusmiljöer där människor befinner sig så därför faller det sig naturligt att använda ett belysningssystem för att skapa ett positionmönster snarare än att installera en helt separat infrastruktur. Detta är precis vad Philips inomhuspositionering gör genom att använda Philips synliga belysningskommunikationer (VLC). Med VLC skickar varje armatur sin egen unika identitetsbeteckning till kundens smartphone, vilket gör det möjligt för systemet att korrekt och precist avgöra kundens plats i butiken.

 

Eftersom VLC är direkt inbäddad i Philips LED-armaturer krävs det inga ytterligare installationer, underhåll eller strömförsörjning. Armaturerna för med sig alla de fördelar som LED-baserad belysning har, inklusive drastiska energibesparingar jämfört med konventionella belysningssystem, samtidigt som det också är en infrastruktur för att skicka platsbaserade tjänster inomhus.


Utöver LED-armaturerna kommer Philips platslokaliseringssystem med iOS, Android och datamolnstjänster som återförsäljare eller deras produktutvecklare kan använda för att bädda in positioneringsmöjligheter i deras mobilappar.

Privacy

Privat, säker och lätt att använda

 

Philips respekterar användares integritet. Vi har designat vårt system för att säkerställa att personlig data inte efterfrågas, samlas in eller lagras. Platstjänster för mobila enheter registreras anonymt. Systemet lagrar ingen information som kan koppla ihop användar-ID eller namn.

Case study

Case study
Aswaaq, Dubai, Förenade Arabemiraten

Case study
MediaMarkt, Eindhoven, Nederländerna