Fler varumärken från

    Inomhuspositionering

     

    Perfekt ljus, perfekt placering

    Personanpassad belysning efter kundinsikter

    Smartphones utgör idag en stor informationskälla för kunder. Med appar och tjänster från Philips inomhuspositionering kan du personanpassa kundupplevelsen i butiken och samtidigt se rörelsemönster som kan förbättra för kunderna och öka deras engagemang för ert varumärke.
     

    Förbättra butiksupplevelsen med platsanpassade erbjudanden och ge kunderna nya anledningar att spendera tid och pengar i din butik. Philips smarta vägledning hjälper besökarna att navigera sig i butiken och personaleffektiviteten ökar genom utökad tid för dagliga ansvarsområden som lagerpåfyllning och dylikt. Med appen kommer kunderna direkt till det de söker samtidigt som data samlas in av systemet och senare kan ge insikter för effektivisering av butikserbjudanden och optimering av butikslayouten.

    Fördelar med inomhuspositionering – en översikt

    Tekniken med inomhuspositionering gör att du äger mobilupplevelsen i butiken och samtidigt får se kundernas beteenden och önskemål.
    Spara energi

    Bjud på en personanpassad mobilupplevelse

    Var kunderna än befinner sig i butiken kan de använda sina smartphones för att hitta produkterna de vill ha och därmed få en förenklad och förbättrad shoppingupplevelse.

    Spara energi

    Öka kundernas tid i butiken och ge nya anledningar till köp

    Inomhuspositionering möjliggör platsbaserade erbjudanden och aviseringar som gör kunder mer engagerade och får dem att stanna längre i butiken med ökad benägenhet att handla*

     

    Spara energi

    Bättre resultat

    Ert system för inomhuspositionering ger platsdata som kan optimera butikslayouten, ge bättre flöde och ge svar på hur effektiva kampanjer är baserat på hur kunderna rör sig i butiken.

    Spara energi

    Ökad produktivitet

    Öka personalens effektivitet med exakt realtidsdata som hjälper till att leda dem till problem, fylla på produkter och ge platsbaserad hjälp.

    Spara energi

    Säkerställ kundernas integritet

    Vårt system varken begär , samlar, eller sparar personlig information om kunden och platser för mobila enheter loggas anonymt.

    * Enligt undersökningar gjorda av flera handlare och leverantörer av

    Fördelarna med inomhuspositionering

     

    Vårt system för inomhuspositionering utnyttjar butikens belysningssystem som infrastruktur för individuell anpassad marknadsföring.

    Så här fungerar inomhuspositionering

    Philips system för inomhuspositionering utnyttjar LED-armaturer som har VLC-teknik (visuell ljuskommunikation) och en speciell mobilapp för butiken. När användare har hämtat och öppnat appen på mobilenheten kan den upptäcka en unik kod från alla armaturer och exakt ange plats på en digital karta över butiken. Nu kan kunden eller personal använda appen för att hitta i butiken, söka reda på artiklar i hyllorna och få platsbaserade tjänster i butiken.
     

    Belysningssystemets programvara kan uppdateras för alla layouter, lagerförändringar och annan platsspecifik information. Systemet för inomhuspositionering behöver inte ytterligare installationer, underhåll eller ström.


    Philips inomhuspositionering kommer med både iOS och Android SDK, men även molntjänster. Detta kan butiksägaren eller deras apputvecklare använda för att bädda in positionering i sina mobilappar och erbjuda platsbaserade tjänster på ett enkelt och smidigt sätt.


    Information som samlas in från systemet för inomhuspositionering sparas i molnet så att butiksägare kan få insikter om hur kunder rör sig i butiken och hur de beter sig vilket sedan kan användas för att förbättra och optimera kundupplevelsen.

    Inomhuspositioneringsapp – VCL, synlig ljuskommunikation – Molntjänster – Kundinsikter | Infographic
    Philips Lighting är partner med globala teknikinnovatörer som hjälper handlare att förändra shopping med inomhuspositionering

    Location Lab partnerprogram

    Vi är partner med innovativa teknikföretag för att kunna hjälpa till att förändra kundupplevelsen i den fysiska butiken med hjälp av inomhuspositionering.
    Philips Lightings YellowDot-program certifierar konkurrenters LED-armaturer för att användas med vår teknik för inomhuspositionering

    YellowDot-programmet

    Alla leverantörer av LED-armatur kan testa och verifiera att deras produkter är kompatibla med vår teknik för inomhuspositionering genom vårt YellowDot-program.

    Butiker som använder inomhuspositionering

    Carrefour, Groisy


    Läs om hur Philips lösning StoreWise hjälper Carrefour i Frankrike att bli den första matbutiken med intelligent belysning.

    Mediamarkt, Eindhoven


    Mediamarkt Eindhoven använder inomhuspositionering för att skapa en helt ny och personlig kundupplevelse.

    Inomhuspositionering white paper


    Handeln har förändrats. Nu när kunderna är konstant uppkopplade via sin smartphone finns nya möjligheter till ökad försäljning.
    Kontakt
    Kontakta vårt lokala kontaktcenter
    för frågor och mer information. 

    Titta närmare på andra belysningssystem för butiken