Förslag

Philips presenterar en innovativ ny designarmatur med LED-ljus för hemmet

Piega Luce: ultratunn LED-armatur som förnyar hemmabelysning som koncept

februari 6, 2014

Kontich, Belgien – Som ett led i forskningen kring design av LED-belysning introducerar Philips en banbrytande ny design som ger belysning en helt ny dimension. Piega Luce från Lirio by Philips, är en ultratunn armatur som kan monteras nedpendlat eller på väggen och har en unik yta av trä i en varm färgton. Armaturen hämtar inspiration från naturen och den enkla formen av ett enkelvikt pappersark. Den eleganta designen hos Piega Luce möjliggörs av innovativ LED-teknologi och ger ditt hem en modern och sofistikerad touch.

Enhetligt ljusflöde
    Piega Luce är en minimalistisk armatur med en helt sömlös ljuskägla. Då den är designad att belysa avlånga möbler och detaljer i hemmet flödar ljuset från tre av kanterna på det eleganta armaturhuset, vilket ger intrycket att armaturen svävar viktlöst i luften och skapar vackra skuggeffekter i hemmet. Det varmvita ljuset från Philips LED-teknologi är enkelt att reglera för att skapa en ännu mer intim och avslappnad atmosfär

Minimalistisk och jordnära design för en inspirerande vardag
    Piega Luce kombinerar det bästa inom europeisk design och ingenjörskonst. Den flexibla LED-kärnan är täckt av högkvalitativt aluminium och ytbehandlad med utsökt valnötsfanér. Armaturen finns tillgänglig i två unika utföranden; varm amerikansk valnöt (American Walnut) eller Mörk Rök (Dark Smoke).

Nyhet: Minimalistiskt trä – den strömlinjeformade designen rör sig bort från kliniska färger och material mot det mjuka och behagliga men ändå moderna i naturligt trä i varma färger.

Tips: Montera Piega Luce nedpendlat över en avlång yta, t ex ett matsalsbord eller en köksbänk, för att skänka en touch av elegans till utrymmet och framhäva den stilrena designen. Piega Luce är idealisk om du vill ha varm och avslappnande stämningsbelysning för trevliga middagar med vännerna eller lugna stunder i hemmet.

Rekomenderat konsumentpris: från 3 389 sek

Lirio by Philips Piega Luce: egenskaper
    • Ultratunn design: endast 16 mm tjock
    • Särskilda optiska material ger enhetlig ljusfördelning
    • Serien består av 2 nedpendlade armaturer: 1 400/1 100 mm samt en väggarmatur
    • Ljusflödet varierar från 2 400 lm för den stora armaturen till 1 900 lm för den lilla, samt 400 lm för väggarmaturen.
    • Tillverkad av material i god kvalitet

• Hållbara och flexibla LED-skenor
    • Tillgänglig i två utföranden: Amerikansk Valnöt (American Walnut) och Mörk Rök (Dark Smoke)

För mer information, vänligen kontakta:

Namn: Lena Segerdahl
    Sektor/avdelning: Philips Consumer Lighting
    E-mail: lena.segerdahl@signify.com

Om Royal Philips Electronics

Royal Philips, Holland (NYSE: PHG, AEX: PHI), är ett företag inom hälsa och välbefinnande som fokuserar på att förbättra människors liv genom innovationer inom hälsa, livsstil och ljus.

Huvudkontoret ligger i Holland och Philips har 115 000 anställda i mer än 100 länder. Med en försäljning på 23,3 miljarder euro 2013, är företaget marknadsledande inom hjärt- och akutvård samt vård i hemmet, energieffektiva nya ljuslösningar såväl som rakning och grooming för män, och tandvård. Nyheter från Philips återfinns på adressen www.philips.se/press